Smart-Up Diaspora este un proiect pentru români stabiliți în străinatate, care vor să își deschidă o afacere în România. Poți participa la proiect dacă întrunești următoarele condiții:

1. CONDIȚII LEGATE DE CETĂȚENIE ȘI DOMICILIU
ATENȚIE: TOATE condițiile de domiciliu, rezidență și cetățenie sunt obligatorii și trebuie dovedite cu documente.
Ești cetățean român.
Deții un act de identitate romanesc, cu adresa in România
Domiciliul din Romania, NU este în București – Ilfov
Faci dovada domiciliului/rezidenței în străinătate în ultimele 12 luni până la înscriere

2. CONDIȚII LEGATE DE SITUAȚIA PERSONALĂ
Toate condițiile legate de situația personală trebuie îndeplinite. Nu pot fi acceptate persoane sub 18 ani, pensionari sau tineri în categoria NEETS. Afacerile agricole si in mediul rural NU sunt finanțate.
Ai peste 18 ani.
Intenționezi să înființezi o afacere non-agricolă nouă, în mediul urban.
Nu ești pensionar.
Nu ești în categoria tânăr NEETs (**Tânăr NEETs = Persoană cu vârsta între 16 – 24 ani ,care nu urmează o formă de învăţământ şi nu are un loc de muncă.)

3. CONDIȚII LEGATE DE SITUAȚIA PE PIAȚA MUNCII
Poți fi în una (1) din cele 4 situatii de mai jos. Pentru situația în care te afli, trebuie să furnizezi documente care să dovedească acest lucru (de ex. adeverință de angajare, carnet de student, etc)
Ai un loc de muncă sau desfășori o activitate independentă
Student, masterand, doctorand
În șomaj
Persoană inactivă / casnică

4. CONDIȚII DE EXPERIENTA IN DOMENIU / CAPACITATEA TEHNICĂ ȘI PROFESIONALĂ
ATENȚIE: La înscriere trebuie să menționezi domeniul în care vrei să deschizi afacerea. Trebuie să deții competențe in acest domeniu și va trebui să furnizezi un document care să ateste acest lucru (de ex. dovadă înregistrare firmă, contract de muncă, act de studii). Pentru a dovedi competența în domeniul în care dorești să deschizi firma, trebuie să îndeplinești cel puțin o (1) condiție din 4 :
Ai mai înființat o firmă în străinătate în domeniul respectiv
Lucrezi sau ai lucrat în domeniul respectiv și poți dovedi cu un contract de muncă/colaborare sau document similar
Ai diploma de studii de specialitate de lungă durată în domeniul respectiv
Ai diploma/certificat de curs de scurtă durată în domeniul respectiv

Îndeplinești toate condițiile? Dacă da, atunci te rugăm să citești celelalte secțiuni cu privire la desfășurarea cursurilor,  acordarea finanțării și implementarea investiției.

Dacă ai toate informațiile și ai decis să mergi înainte, poți să completezi

-> formularul de înscriere preliminară.

Cum are loc înregistrarea?

Un birou Helpdesk special creat, are rolul de a a-ți oferi toate informațiile,de a te îndruma și a-ți facilita înscrierea.

După preînscriere, formularul tău va fi analizat, apoi vei fi contactat de un responsabil care  să te îndrume și să îți explice pașii pentru înregistrarea propriu-zisă. Aceasta constă în pregătirea documentelor solicitate conform regulilor autorităților finanțatoare (Comisia Europeană si Guvernul Romaniei). Înregistrarea oficială constă în completarea a 2 formulare tip, însoțite de  documentele  care dovedesc îndeplinirea condițiilor de eligibilitate, conform celor declarate. Este necesar aşadar, să furnizezi acele documente justificative, care se potrivesc situaţiei  tale specifice, iar informațiile să fie corecte și reale.

Mai multe detalii:

Ghid 3 7 Diaspora Start-Up